Zadania dydaktyczno-wychowawcze

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

 

 PAŹDZIERNIK

I.  W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH

  • zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw
  • kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych;
  • rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby; uświadamianie konieczności ubierania się odpowiednio do pogody; rozumienie pojęcia zdrowie; kształtowanie postaw prozdrowotnych;
  • poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki
  • utrwalanie znajomości litery „o”
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej; właściwe reagowanie na sygnały  i polecenia
  • rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów; posługiwanie się pojęciami: najwyższy, najniższy; najwięcej, najmniej; układanie         i kontynuowanie rytmów dwu, trzyelementowych;
  • rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do aktywności ruchowej;

II .  JESIENIĄ W PARKU

  • dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego
  • rozwijanie słownika dzieci o pojęcia związane z deszczem;
  • obchodzenie Dnia Nauczyciela
  • rozpoznawanie i nazywanie liter  a, A na podstawie wyrazów: aparat, Ala;
  • rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów;

 III.  JESIENIĄ W LESIE

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw wybranych drzew;
  • poznawanie zwierząt mieszkających w lesie; poznanie jesiennych zwyczajów zwierząt;
  • wdrażanie do samodzielności podczas ubierania i rozbierania
  • rozpoznawanie i nazywanie liter l, L na podstawie wyrazów: las, Leon;
  • kształtowanie ekspresji plastycznej; wrażliwości i pamięci muzycznej; wzbogacanie doświadczeń sensorycznych

IV.  PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

  • wdrażanie do pomagania innym w codziennych obowiązkach w domu i przedszkolu
  • rozwijanie umiejętności współpracy podczas wymyślania i konstruowania zabawek
  • rozpoznawanie i nazywanie litery m, M na podstawie wyrazów: mama, Marta;
  • poznanie cyfry 1 i sposobu jej zapisywania; rozwijanie umiejętności matematycznych
  • odszukiwanie i tworzenie zbiorów jednoelementowych;

V.  NA STAREJ FOTOGRAFII

  • rozwijanie czynnego słownika dzieci o zwroty dotyczące stopni pokrewieństwa;
  • poszerzanie wiedzy na temat pracy fotografa; rozwijanie zainteresowania techniką;
  • rozpoznawanie i nazywanie liter e, E na podstawie wyrazów: ekran, Ela
  • rozwijanie myślenia logicznego podczas porządkowania zdarzeń czasowych;
  • określanie różnic i podobieństw, przeliczanie;
  • rozwijanie samodzielności podczas czynności samoobsługowych

 

WRZESIEŃ

I. „W PRZEDSZKOLU”

  • integracja grupy; rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie logicznego myślenia; utrwalenie imion koleżanek i kolegów;

  • rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej; poznanie topografii przedszkola; rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie sprawności grafomotorycznej; aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą

  • rozwijanie umiejętności myślenia logicznego podczas porządkowania zdarzeń; kształtowanie umiejętności określania nastroju na podstawie mimiki i mowy ciała; przestrzeganie zasad bez piecznej zabawy na świeżym powietrzu

  • przestrzeganie zasad dotyczących bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w grupie; rozwijanie percepcji wzrokowej; podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wspólnych zabaw

  • kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu; tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; rozwijanie sprawności fizycznej;

II. „MOJA MIEJSCOWOŚĆ”

  • wzbogacanie słownika czynnego dzieci; przygotowanie do posługiwania się swoim adresem; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej; posługiwanie się pojęciami dotyczącymi wielkości;

  • kształcenie logicznego myślenia – rozpoznawanie i nazywanie elementów krajobrazu miejskiego; rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie ekspresji i inwencji twórczej; kształtowanie umiejętności pracy w zespole

  • rozwijanie koncentracji uwagi; kształtowanie percepcji słuchowej; rozwijanie percepcji wzrokowej – czytanie globalne wyrazów: miasto, wieś;

  • wzbogacanie słownika dzieci – posługiwanie się pojęciem odblaski; wdrażanie do bezpiecznego porusza się po drodze; rozwijanie umiejętności orientowania się w schemacie ciała i w przestrzeni; kształtowanie nawyku wspólnego sprzątania po skończonej zabawie

  • rozwijanie pamięci słuchowej; kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni nóg;

III. „JA, TY I ŚRODOWISKO”

  • rozwijanie logicznego myślenia – dostrzeganie i określanie różnic i podobieństw w wyglądzie ludzi; rozwijanie orientacji w schemacie ciała; kształtowanie celności i zręczności podczas zabaw z piłką;

  • rozpoznawanie i podawanie nazw zmysłów; rozwijanie doznań sensorycznych; rozwijanie ciekawości poznawczej; stosowanie się do przyjętych umów i reguł podczas zabaw

  • wzbogacanie słownika dzieci – używanie w wypowiedzi określeń: najpierw, potem, później, na końcu; kształtowanie logicznego myślenia; kształcenie umiejętności dokładnego mycia rąk;

  • poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak); przygotowanie do posługiwania się numerami alarmowymi; kształtowanie koordynacji ruchowo-wzrokowej; wdrażanie do szybkiego reagowania i wykonywania poleceń

  • rozwijanie zainteresowania czytaniem; kształtowanie postaw proekologicznych; rozwijanie szybkości i zręczności w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych;

IV. „ DARY JESIENI”

  • rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu; rozwijanie słownika czynnego – rozpoznawanie i podawanie nazw owoców i warzyw; kształtowanie sprawności manualnej podczas lepienia z masy solnej; przestrzegania zasad higieny

  • posługiwanie się nazwami warzyw; rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności; rozwijanie umiejętności wokalnych; przestrzegania zasad higieny

  • przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter o, O na podstawie wyrazów: owoce, Ola; kształtowanie poczucia rytmu; przestrzegania zasad higieny

  • rozpoznawanie i podawanie nazw różnych owoców i warzyw; kształcenie logicznego myślenia;

  • rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; rozpoznawanie i nazywanie liter o, O; rozwijanie szybkości i zręczności w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych; przestrzeganie zasad higieny