Projekt edukacyjny Sztuka widzenia
Od września dzieci z grupy "Pszczółki" realizują projekt edukacyjny "Sztuka widzenia". Podczas pierwszych zajęć dzieci obejrzały prezentację na temat sztuki prehistorycznej. Nastepnie przeszły to tworzenia "malowideł naskalnych". Na szarym papierze umieszczonym pod blatem stolików próbowały narysować węglem postacie ludzi i zwierząt a nastepnie odciskały swoje dłonie pomalowane brazową farbą.
Artykuły
Kubizm - Wylosuj portret
Sztukę kubizmu poznawaliśmy na podstawie portretów autorstwa Picassa. Nazwa kubizm pochodzi od słowa the cube - kostka, sześcian. Praca plastyczna polegała na losowaniu części twarzy poprzez rzut kostką. Wyzwanie było ciekawe i pobudziło wyobraźnię dzieci.
Impresjonizm - Most nad stawem z liliami
Zajęcia rozpoczęliśmy od zabaw z kolorami. Obserwowaliśmy kolory w cieniu i w pełnym świetle. Sprawdzaliśmy jak widzimy kolory na ciemnym i jasnym tle. Następnie dzieci obejrzały prezentację z obrazami C. Monet'a przedstawiającymi katedrę w różnych porach dnia. W końcu ogladały i opowiadały o obrazie “Lilie wodne i most japoński”. Podsumowaniem była praca plastyczna "Most nad stawem z liliami". Dzieci do malowania używały folii bąbelkowej.
Sztuka gotycka - witraże
Sztukę gotycką poznaliśmy poprzez witraże czyli kolorowe okna, które były robione w kościołach. Składały się z wielu małych kawałków kolorowego szkła połączonych metalowymi ramkami. "Pszczółki" wykorzystały do zrobienia witraży makaron typu lasagna. Każde dziecko kolorowało pastelami swój płat suchego makaronu, który następnie został połaczony z innymi tak aby powstał lampion. Stworzyliśmy w ten sposób magiczne latarenki.
Sztuka Grecji - wazy czarnofigurowe
Kontynujemy podróż w czasie i poznajemy sztukę starożytnej Grecji. "Pszczółki" obejrzały na dużym ekranie zdjęcia przedstawiające światynie, rzeźby i wazy greckie a nastepnie ozdabiały węglem rysunkowym sylwety waz dekorując je wg własnego pomysłu.
Sztuka starożytnego Egiptu
W ramach realizacji zadań zwiazanych z poznawaniem sztuki starożytnego Egiptu dzieci z grupy "Pszczółek" obejrzały prezentację pokazującą piramidy egipskie, rzeźby i hieroglify. Nastepnie samodzielnie przygotowały naszyjnik na wzór starożytnej egipskiej biżuterii.