Zadania do domu 15-16.04.2021

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
14 kwietnia 2021

ZDALNE NAUCZANIE 2021R.

Czwartek 15.04.2021r.

Ekologia zawsze w modzie”

1.„Ekologiczne instrumenty” – praca techniczna.R. przygotowuje dla dziecka i siebie: plastikowe pudełeczko po serku, kilka gumek recepturek, taśmę klejącą i nożyczki. Dziecko z domownikami naciągają gumki na pudełeczko, przyklejają je z boku taśmą, aby się nie przesuwały. Gumki po naciągnięciu wydają odgłosy jak instrumenty strunowe. Można też wykonać inne instrumenty wg własnego pomysłu .

2.„Ekologiczny koncert” – zabawy z wykorzystaniem wykonanych instrumentów. R. wciela się w rolę dyrygenta, pozostali domownicy realizują inny rytm podany przez dyrygenta ; potem następuje zamiana ról.

3.„Segregujemy śmieci” – zabawa dydaktyczna. N. wykorzystuje planszę demonstracyjną prezentującą właściwą segregację śmieci. Prosi, aby dzieci przyjrzały się uważnie. N. zadaje dzieciom pytania: Dlaczego kontenery na obrazku mają różne kolory? Co to znaczy segregacja? Dlaczego należy segregować śmieci? Co można zrobić np. ze zbieranej makulatury? Czy wy też segregujecie śmieci? plansza demonstracyjna pokazującą właściwą segregację śmieci, np. „Dbamy o czystość miasta” z serii Kocham przedszkole file:///C:/Users/JOLKAW~1/AppData/Local/Temp/Dbamy_o_czystosc_miasta.pdf

4.Praca w KP4.11 – klasyfikowanie, segregowanie odpadów komunalnych zgodnie z zasadami, przeliczanie.

5.Wyjście z rodzicem do stanowiska kontenerowegoi wyrzucanie posegregowanych śmieci – utrwalenie kolorów pojemników do śmieci .

6. Praca w ZG64 – ćwiczenia grafomotoryczne. Kolorowanie gąsienic, rysowanie po śladzie szlaczków cyfropodobnych.

7.Wykonaj razem z rodzicem ekologicznystrój z dostępnych materiałów , odpadków, zrób zdjęcie. Powodzenia!

 

Piątek 16.04.2021r.

Kulturalne Przedszkolaki ’’

1.Dobre przykłady” – zabawa dydaktyczna. R. prosi dziecko o podanie przykładów dobrego zachowania w różnych miejscach i sytuacjach np. korytarz przedszkolny, poczekalnia u lekarza, w kolejce w sklepie, na placu zabaw, w komunikacji miejskiej , w łazience przedszkolnej, podczas spożywania posiłków, w szatni przedszkolnej. Za każdą dobrą odpowiedź dziecko dostają punkt. Kiedy zbierze więcej niż5 punktów, zostaje królem dobrych manier i otrzymuje koronę.

2.Siała baba mak” sł. i muz. tradycyjne – nauka tańca. Dziecko realizuje rytmpiosenki, klaszcząc, tupiąc, wybijając go na poduszce dwiema złączonymi rękami, ręką wiodącą, ręką drugą i znowu ręką wiodącą. Dokonują analizy słuchowej zdań piosenki – dzieli je na wyrazy i stuka dłonią o podłogę tyle razy, ile jest wyrazów w danym zdaniu. Następnie dokonuje analizy i syntezy słuchowej wybranych wyrazów – wyklaskuje i liczy sylaby.

Siała baba mak.

Nie wiedziała jak .

A dziad wiedział, nie powiedział.

A to było tak!

Zabawa składa się z czterech takich samych części. Podczas pierwszej części dziecko tworzy parę z rodzeństwem , lub rodzicem w kręgu – jedno obok drugiego. Podają sobie prawe ręce górą, zaś lewe – dołem. Idą w rytm piosenki dookoła. Na słowo „tak” – nie puszczając rąk, zmieniają kierunek tańca. To samo robią cztery razy. Przy powtórnym słuchaniu piosenki ustawiają się w kręgu jedno przodem do drugiego i uderzają dwoma rękoma o uda, następnie klaszczą, a na końcu uderzają wyprostowanymi rękami o ręce kolegi lub koleżanki. Powtarzają to dwukrotnie, a następnie obracają się dookoła, trzymając się „pod boczki”, na słowo „tak” zatrzymują się i rytmicznie tupią nogami. Przy kolejnym powtórzeniu piosenki dzieci realizują dwa razy układ pierwszy i dwa razy układ drugi

3. „Gra w zielone” – zabawa orientacyjno-porządkowa(z modyfikacją) Rodzic rzuca do dziecka piłkę i podaje nazwę owocu lub warzywa a dziecko podaje kolor. Potem dziecko zamienia się rolą z rodzicem.

4.„Co słychać na wiosennej łące, w lesie , parku?” – zabawa badawcza. Rodzinny spacer na pobliską łąkę lub skwerek z zielenią lub inne miejsce . dziecko dostaje notes i ołówek. Zdaniem dziecka jest zaobserwowanie, co się zmieniło od ostatniego razu, czy wyrosły jakieś nowe rośliny, jakie zwierzęta lub owady już się obudziły. Dzieci mogą w notesach rysować swoje spostrzeżenia z pomocą rodziców , rodzeństwa robić zdjęcia , obserwować przy pomocy lupy świat flory i fauny..

5. „Nazywamy rośliny i owady” – zabawa słownikowa. Na podstawie rysunków wszyscy starają się podać nazwy roślin i zwierząt, które dzieci zauważyły podczas spaceru. R. może korzystać również z atlasów, przedstawić dzieciom pełne nazwy i informacje o napotkanych roślinach i zwierzętach.

6. „Owocowe i warzywne szaszłyki” – zajęcia kulinarne. Rodzic przygotowuje owoce i warzywa, bezpieczne noże, wykałaczki, talerze i miski. Dziecko wykonuje prace razem z domownikiem.: myją i obierają owoce i warzywa, kroją je na plasterki i nadziewają na wykałaczki i układają na talerzu lub wbijają w inny owoc, np. melon. Przed zajęciami przypominamy o konieczności umycia rąk i zakazie ich oblizywania.

*Zapraszamy domowników na zdrową i pyszną przekąskę !!

7.Podsumowanie zajęć „Jestem kulturalny „ – przyglądanie się ilustracjom, wypowiadanie się na temat właściwego zachowania się dzieci i dorosłych , dbanie o przyrodę , zdrowy tryb życia , zwrócenie uwagi na wypowiedzi dziecka pełnymi zadaniami.

file:///C:/Users/JOLKAW~1/AppData/Local/Temp/Na_biwaku.pdf

ile:///C:/Users/JOLKAW~1/AppData/Local/Temp/159607_07B_z_ogrodu_na_stol-1.pdf  

file:///C:/Users/JOLKAW~1/AppData/Local/Temp/W_cukierni.pdf 

file:///C:/Users/JOLKAW~1/AppData/Local/Temp/Wycieczka_rowerowa.pdf 

file:///C:/Users/JOLKAW~1/AppData/Local/Temp/W_restauracji-1.pdf

file:///C:/Users/JOLKAW~1/AppData/Local/Temp/Dbamy_o_czystosc_miasta.pdf