Zadania do domu 09.04.2021

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
8 kwietnia 2021

PIĄTEK- 09.04.2021

Muzyczna rozgrzewka”- zabawa rytmiczna. Odtwarzaj czynności usłyszane w zabawie; maszeruj, podskakuj i biegnij do odpowiednio słyszanej melodii.

https://www.youtube.com/watch?v=qFyIokO5WTI

-„Jestem muzykantem – konszabelantem” – zabawa naśladowcza ze śpiewem. https://www.youtube.com/watch?v=vqcC1lWmtpQ

Zaśpiewaj piosenkę i naśladuj grę na instrumentach występujących w piosence.

1.Jestem muzykantem, konszabelantem
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
dylu dylu, dylu dylu

dylu dylu, dylu dylu

dylu dylu, dylu dylu

dylu dylu, dyl.

2.Jestem muzykantem, konszabelantem
My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać i my umiemy grać:
Na trąbie, na trąbie
trutu tutu, trutu tutu
trutu tutu, trutu tutu
trutu tutu, trutu tutu
trutu tutu, tu.

3.Jestem muzykantem, konszabelantem
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać:
na skrzypcach, na skrzypcach
Na flecie, na flecie
firli firli, firli firli

firli firli, firli firli

firli firli, firli Firli

firli firli, fi.

4.Jestem muzykantem, konszabelantem
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać:
na bębnie, na bębnie
bum tarara, bum tarara,
bum tarara, bum tarara,
bum tarara, bum tarara,
bum tarara, bum

5.Jestem muzykantem, konszabelantem
My muzykanci, konszabelanci.
Ja umiem grać, my umiemy grać:
Na wszystkim, na wszystkim
dylu dylu, trutu tutu
firli firli ,bum tarara,
dylu dylu, trutu tutu

firli firli bum .

 

– „Próba orkiestry”- zabawa słuchowa z wykorzystaniem nietypowych instrumentów.

Przygotuj dwa krzesła i załóż na nie koc- zrób parawan. Rodzic siada za parawanem i gra kolejno na wybranych przedmiotach np. pokrywki, klucze, szklanka z łyżeczką, drewniane łyżki; szeleszczenie papierem, drewniana łyżka z tarką, deska do krojenia z tłuczkiem do mięsa, metalowe łyżeczki, makaron w pojemniku. Dziecko posiada taki sam zestaw przedmiotów, które układa przed sobą. Rodzic wybiera dowolny przedmiot, gra na nim wymyślony rytm, a dziecko odgaduje jaki to przedmiot i powtarza ten sam rytm. Potem zmiana- dziecko idzie za parawan i gra, a rodzic odtwarza.

– „Na koncercie” – zabawa improwizacyjna, rozmowa.

https://www.youtube.com/watch?v=G-lNMXBEkxg

https://www.youtube.com/watch?v=_mK-xz7vkeI

Dziecko słucha nagrań 2 rodzajów dźwięków – nagrania orkiestry kameralnej i fragmentu muzyki rockowej – tańczy przy nich dowolnie. Po wysłuchaniu opowiada, czym różniły się te dwie melodie, jaki miały charakter – do czego zapraszały.

– „Instrumenty muzyczne” – zagadki słuchowe. Rozpoznaj usłyszane instrumenty i podaj ich nazwy. https://www.youtube.com/watch?v=rXaURvBhjsI, https://www.youtube.com/watch?v=FwkAnAZo_zM

Rozwiąż quizy interaktywne:

- rozpoznaj właściwy instrument spośród innych- https://wordwall.net/pl/resource/2161305/muzyka/instrumenty-muzyczne

- dopasuj napis do obrazka z instrumentem https://wordwall.net/pl/resource/2392487/polski/instrumenty-muzyczne

- odczytaj nazwę instrumentu i wskaż właściwy obrazek-https://wordwall.net/pl/resource/1635878/przedszkole/instrumenty

-„Filharmonia i instrumenty” – rozmowa z dzieckiem w oparciu o film edukacyjny.

Posłuchaj uważnie filmu i zapamiętaj jak nazywa się miejsce, gdzie odbywają się koncerty.

Dowiesz się również jak dzielimy instrumenty na:

- perkusyjne

- strunowe

- dęte https://www.youtube.com/watch?v=jMTrWCC24mg&t=318s

Po wysłuchaniu filmu odpowiedz na pytania:

-W jakich miejscach mogą odbywać się koncerty?

-Jak należy się zachować podczas koncertu?

- Jak nazywa się osoba, która dyryguje orkiestrą?

-W jaki sposób okażemy artystom, że szanujemy ich muzykę?

-W jaki sposób widzowie mogą pokazać, że koncert im się bardzo podobał?

- Praca indywidualna:

5- latki: KP4, str. 6, ZG. Str. 62

6- latki: KP4, str. 7; - Utrwalenie litery f, F- praca z CziP, str. 62- odszukiwanie liter w tekście, łączenie takich samych sylab, czytanie tekstu.

- „Taniec węgierski” – zabawa taneczna z chustkami.Przygotuj dwie apaszki i naśladuj czynności ruchowe. https://www.youtube.com/watch?v=cZQE81pkSIk

- „Instrument muzyczny”- praca plastyczna.

Spróbuj ulepić z plasteliny dowolny instrument muzyczny lub wykonaj go dowolną techniką.