Zadania do domu 07.04.2021

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
6 kwietnia 2021

ŚRODA- 07.04. 2021r

„Farby wodne” – zabawa słuchowa z elementem ruchu. Rodzic w jednym końcu pokoju kładzie przedmiot na głoskę w- np. wazon, a w drugim końcu pokoju kładzie przedmiot na głoskę f- np. farby Dziecko porusza się przy piosence z wykorzystaniem apaszki-do piosenki „Fantazja”–https://www.youtube.com/watch?v=OSmjF4Bstck na przerwę w muzyce rodzic wypowiada 1 słowo – gdy dziecko usłyszy słowo z głoską w ( biegnie do miejsca z wazonem), a gdy usłyszy słowo z f (biegnie do miejsca z farbami)

„Kto to jest artysta?” – rozmowa dotycząca różnych rodzajów sztuki i jej twórców.- załącznik nr 1
Rodzic zadaje dziecku pytania:

  • Wymień przedmioty na obrazku?
  • Powiedz, kto pisze książki?
  • Kto maluje obrazy? - Kto rzeźbi?- Kto wymyśla muzykę?
  • Po co muzykowi nuty?
  • Kto tańczy do muzyki? 
  • Kto występuje na scenie?
  • Kto to jest artysta?
  • Kto może być artystą?

Rodzic wyjaśnia, że artysta to ktoś, kto coś tworzy: maluje, rzeźbi, pisze książki, komponuje muzykę, tańczy, śpiewa, odtwarza role w przedstawieniach, filmach.

„Co on robi?” – zabawa naśladowcza. Rodzic pokazuje ruch, dziecko naśladuje i odgaduje, co robi artysta: np.: rzeźbi bałwana, pisze książkę, maluje słońce, gra na skrzypcach; itp.
 
 „W pracowni malarza”- zabawa słowno- obrazkowa.- załącznik nr 2
Porównaj obrazki i opowiedz czym się różnią. Nazwij przedmioty na obrazkach, podziel na sylaby , powiedz głoskę na początku i na końcu wyrazu. 6- latki- spróbuj odczytać wyrazy ni dopasować do obrazków.
„Malarstwo”- rozmowa z dzieckiem w oparciu o prezentację różnych technik malarskich na przykładzie namalowanego drzewa. – załącznik nr 3
Dziecko porównuje namalowane drzewa, wybiera drzewo, które najbardziej mu się podoba i uzasadnia swój wybór.
„Mieszanie kolorów”- zabawa plastyczna. Pobawimy się teraz w mieszanie kolorów.
Gotowi ! Będzie dobra zabawa!
Przygotujcie: nfarby w kolorze: czerwonym, niebieskim i żółtym kartki z bloku rysunkowego pędzle
-Wyciśnijcie sobie trochę farb do miseczek tak, by każdy kolor był w innej miseczce. Te kolory nazywamy podstawowymi, bo nie można ich uzyskać z pomieszania innych barw, ale dzięki nim można utworzyć inne kolory.
-Spróbujcie zmieszać na kartonie trochę koloru czerwonego z żółtym. Jaki kolor powstanie?
- A co się stanie, jeśli zmieszamy kolor niebieski z żółtym? Czy istnieje tylko jeden kolor zielony?

- Jak zmieszać niebieski z żółtym, by powstał kolor jasnozielony, a jak, by otrzymać kolor ciemnozielony?
-Jeszcze nie mieszaliśmy czerwonego z niebieskim. Sprawdźcie, jaki kolor powstanie z takiego połączenia.
Te kolory, które sami zrobiliśmy: pomarańczowy, zielony i fioletowy, nazywamy kolorami pochodnymi, bo pochodzą ze zmieszania innych.

„Język malarza”- zabawa logopedyczna. Naśladuj ruchy języka opisane przez malarza.- załącznik nr 4
„F jak farby” – wprowadzenie liter f, F- łamigłówki słowno- obrazkowe- załącznik nr 5
- wyszukaj 5 różnic między obrazkami
- popatrz na obrazki- wyklaszcz na sylaby- wyraz farby, Franek i powiedz ile jest sylab
– powiedz kolejno głoski w wyrazach, przelicz ilość głosek
– określ głoskę na początku wyrazu i na końcu wyrazu,
- zwracając uwagę na prawidłową wymowę głoski f- nabierz dużo powietrza nosem i wypowiadaj głoskę f w sposób przerywany tak długo, na jak długo wystarczy ci powietrza
- narysuj prostokąty ( czerwone i niebieskie) – samogłoski i spółgłoski do podanych obrazków
– powiedz jak najwięcej wyrazów, które zaczynają się głoską f.
- popatrz na obrazek jak wygląda mała i wielka literę drukowaną f, F, powiedz czym się różnią
- powiedz, gdzie znajduje się litera f w podanych wyrazach , możesz spróbować odczytać podane wyrazy
- Dziecko na tacce z mąką rysuje palcem dowolny obrazek. Następnie próbuje pisać literę f, F na tacce z mąką.
Rozwiąż quizy interaktywne :
- gdzie jest głoska f- https://wordwall.net/pl/resource/1426204/gdzie-jest-g%C5%82oska-f- 
- odczytaj wyraz na literę i dopasuj obrazek https://wordwall.net/pl/resource/1799075/polski/dopasuj-obrazek 
-przeczytaj wyrazy z literą f, podziel wyrazy na sylaby i powiedz ilość sylab https://wordwall.net/pl/resource/13950767/podziel-wyrazy-na-sylaby-litera-f 
- przeczytaj wyrazy i dopasuj do obrazków - https://wordwall.net/pl/resource/10694361/polski/litera-f-f 
- przypomnij sobie litery i dopasuj do małej litery wielką- https://wordwall.net/pl/resource/963619/ta-sama-litera 

„Farby na palecie”- zabawa muzyczno- ruchowa. Przygotujcie przedmioty, które będą pomocne do zabawy.
Zapamiętaj dźwięki przedmiotów- kolory:( rodzic gra )
- czerwony- pociera drewnianą łyżką po tarce
- zielony- uderza o siebie dwie pokrywki
- żółty- stuka łyżkami
- niebieski- szeleści papierem zgniatając go
- fioletowy- stuka drewnianą łyżką w deskę do krojenia

Gdy rodzic powie głośno- Mieszam kolory?- dziecko biega, a gdy usłyszy dany dźwięk szuka odpowiedniego koloru w mieszkaniu i wskazuje rzecz w tym kolorze.
Praca indywidualna:
- 5 latki: KP4, str. 4- rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel
- 6 latki: KP4, str. 4-5- ćw. w czytaniu
- 6- latki: Czytanie i Pisanie, str. 61- litera f
 

„Flakon z kwiatami”- zabawa plastyczna- martwa natura. Wykonaj za pomocą farb obrazek na kartce papieru techniką- „martwa natura”. Rodzic kładzie na stoliku kompozycję: flakon z kwiatami prawdziwymi lub sztucznymi, obok może położyć dowolny owoc. Dziecko patrząc na tę ułożoną kompozycję maluje ją na kartce w takich samych kolorach.