ZESTAW ĆWICZEŃ STYMULUJĄCYCH PERCEPCJĘ SŁUCHOWĄ
- częste czytanie dziecku, rozmowa na temat przeczytanego utworu;
- uczenie się wierszyków, słów piosenek oraz ról w inscenizacjach;
- ćwiczenia w różnicowaniu głosek (nie dłużej niż 10 minut – jedno posiedzenie, co najmniej 3 razy w tygodniu):
- Zabawa w „Echo” – powtarzanie pojedynczych głosek (samogłosek - a, o, e, i, u, y), potem spółgłosek poprawnie wymawianych tzn: „m” a nie „my”)
- cd zabawy w „Echo” – wprowadzanie zestawu dwu głosek np. „a-u”, „m- b”, po pewnym czasie wprowadzenie zestawu 3- i 4- głoskowego (np. „ a- r- e- m”)
- „Co słyszysz na początku wyrazu lub sylaby” (wyrazy 3 głoskowe)
- rozpoznawanie dźwięków w sylabie dwugłoskowej
- „Co słyszysz na końcu sylaby lub słowa” ( wyrazy 3 głoskowe)
- wybrzmiewanie głosek kolejno w sylabach lub słowach trójgłoskowych
- „Zgadnij, co powiedziałam?” składanie sylab z dwóch głosek np. dorosły mówi „m - a” dziecko powtarza „ma”
- „Zgadnij, jakie słowo powiedziałam? składanie słów z 2 sylab
- „Zgadnij, o jaki obrazku mówię? dorosły mówi nazwę przedmiotu znajdującego się na obrazku np. o-g-ó-r-e-k , dziecko wskazuje obrazek.
Wszystkie ćwiczenia należy wykonywać w formie zabawy.
Prawidłowo wykonane zadanie należy entuzjastycznie pochwalić!