Ramowy rozkład dnia

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF

PODSTAWA PROGRAMOWA - PRZEDSZKOLE

I  

06:00 – 08:00    schodzenie się dzieci, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, kontakty społeczne z rówieśnikami, rodzicami, czynności opiekuńczo wychowawcze, tworzenie sytuacji rozwijających zdolności, zainteresowania dzieci,

 

                            II Realizacja podstawy programowej

Realizacja podstawy programowej w rozliczeniu tygodniowym ( 6 latki )

  • zabawa swobodna – co najmniej 1 h

  • spacer, ogród, park – co najmniej 1 h

  • zajęcia dydaktyczne – 1 h

  • czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne – pozostały czas 2 h

     

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA Z UWZGLĘDNIENIEM PROPORCJI CZASOWYCH PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( poniedziałek, środa, piątek )

 

8.00 – 8.45 zabawy dowolne ( 45 minut ) ZD

8.45 – 8.50 – zestaw ćwiczeń porannych ( 5 minut ) D

8.50 – 9.00 – czynności higieniczne ( 10 minut ) OP

9.00 – 9.20 – śniadanie ( 20 minut ) OP

9.20 – 9.40 – czynności higieniczne, mycie zębów ( 20 minut ) OP

9.40 – 10.30 – zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie ( 50 minut) D

10.30 – 11.30 – spacery pobyt w ogrodzie (1 h ) OG

11.30 – 11.45 – czynności higieniczne ( 15 minut ) OP

11.45 – 12.00 – zabawy dowolne dzieci ( 15 minut ) ZD

12.00 – 12.05 – zabawa ruchowa ( 5 minut ) D

12.05 – 12.25 – obiad ( 20 minut ) OP

12.25 – 13.00 – czynności higieniczne, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela ( 35 minut ) OP

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA Z UWZGLĘDNIENIEM PROPORCJI CZASOWYCH PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( wtorek, środa) gr V

 

8.00 – 8.15 zabawy dowolne podejmowane przez dzieci ( 15 minut ) ZD

8.15 – 8.20 zestaw ćwiczeń porannych ( 5 minut ) D

8.20 – 8.30 czynności higieniczne ( 10 minut ) OP

8.30 – 9.00 język angielski ( 30 minut ) D

9.00 – 9.20 – śniadanie ( 20 minut ) OP

9.20 – 9.40 – czynności higieniczne, mycie zębów ( 20 minut ) OP

9.40 – 10.00 – zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie (20 minut) D

10.00 – 10.35 - słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zajęcia wyrównawcze i indywidualne ( 35 minut ) OP

10.35 – 11.35 – spacery pobyt w ogrodzie (1 h ) OG

11.35 – 11.50 – czynności higieniczne ( 15 minut ) OP

11.50 – 12.05 – zabawy dowolne dzieci ( 15 minut ) ZD

12.05 – 12.10 – zabawa ruchowa ( 5 minut ) D

12.10 – 12.30 – obiad ( 20 minut ) OP

12.30 – 13.00 zabawy dowolne ( 30 minut ) ZD

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA Z UWZGLĘDNIENIEM PROPORCJI CZASOWYCH PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( wtorek, środa) gr VI

 

8.00 – 8.30 język angielski ( 30 minut ) D

8.30 – 8.45 zabawy dowolne podejmowane przez dzieci ( 15 minut ) ZD

8.45 – 8.50 zestaw ćwiczeń porannych ( 5 minut ) D

8.50 – 9.00 czynności higieniczne ( 10 minut ) OP

9.00 – 9.20 – śniadanie ( 20 minut ) OP

9.20 – 9.40 – czynności higieniczne, mycie zębów ( 20 minut ) OP

9.40 – 10.00 – zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie (20 minut) D

10.00 – 10.35 - słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zajęcia wyrównawcze i indywidualne ( 35 minut ) OP

10.35 – 11.35 – spacery pobyt w ogrodzie (1 h ) OG

11.35 – 11.50 – czynności higieniczne ( 15 minut ) OP

11.50 – 12.05 – zabawy dowolne dzieci ( 15 minut ) ZD

12.05 – 12.10 – zabawa ruchowa ( 5 minut ) D

12.10 – 12.30 – obiad ( 20 minut ) OP

12.30 – 13.00 zabawy dowolne ( 30 minut ) ZD

 

 

ZD – zabawy dowolne ( 1 h )

D – zajęcia dydaktyczne ( 1 h )

OP – czynności higieniczne ( 2 h )

OG – pobyt na powietrzu ( 1 h )

 

 

Realizacja podstawy programowej w rozliczeniu tygodniowym ( 5 latki )

  • zabawa swobodna – co najmniej 1 h

  • spacer, ogród, park – co najmniej 1 h

  • zajęcia dydaktyczne – 1 h

  • czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne – pozostały czas 2 h

     

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA Z UWZGLĘDNIENIEM PROPORCJI CZASOWYCH PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( poniedziałek, czwartek, piątek )

 

8.00 – 8.45 – zabawy dowolne podejmowane przez dzieci ( 45 minut ) ZD

8.45 – 8.50 – zestaw ćwiczeń porannych ( 5 minut ) D

8.50 – 9.00 – czynności higieniczne ( 10 minut ) OP

9.00 – 9.20 – śniadanie ( 20 minut ) OP

9.20 – 9.40 – czynności higieniczne, mycie zębów ( 20 minut ) OP

9.40 – 10.30 – zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie ( 50 minut) D

10.30 – 11.30 – spacery pobyt w ogrodzie (1 h ) OG

11.30 – 11.45 – czynności higieniczne ( 15 minut ) OP

11.45 – 12.00 – zabawy dowolne dzieci ( 15 minut ) ZD

12.00 – 12.05 – zabawa ruchowa ( 5 minut ) D

12.05 – 12.25 – obiad ( 20 minut ) OP

12.25 – 13.00 – czynności higieniczne, słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela ( 35 minut ) OP

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA Z UWZGLĘDNIENIEM PROPORCJI CZASOWYCH PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( wtorek, środa) Gr III

 

8.00 – 8.05 – zabawy dowolne podejmowane przez dzieci ( 5 minut ) ZD

8.05 – 8.10 – zestaw ćwiczeń porannych ( 5 minut ) D

8.10 – 8.20 – czynności higieniczne ( 10 minut ) OP

8.20 – 8.40 – śniadanie ( 20 minut ) OP

8.40. - 9.00 – czynności higieniczne, mycie zębów ( 20 minut ) OP

9.00 – 9.30 - język angielski ( 30 minut ) D

9.30 – 9.50 – zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie (20 minut) D

9.50- 10.25 - słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zajęcia wyrównawcze i indywidualne ( 35 minut ) OP

10.25 – 11.25 – spacery pobyt w ogrodzie (1 h ) OG

11.25- 11. 40 – czynności higieniczne ( 15 minut ) OP

11.40-11.55– zabawy dowolne dzieci ( 15 minut ) ZD

11.55-12.00 – zabawa ruchowa ( 5 minut ) D

12.00- 12.20 – obiad ( 20 minut ) OP

12.20- 13.00 – zabawy dowolne ( 40 minut ) ZD

 

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA Z UWZGLĘDNIENIEM PROPORCJI CZASOWYCH PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( wtorek, środa) Gr IV

 

8.00 – 8.30 – zabawy dowolne podejmowane przez dzieci ( 30 minut ) ZD

8.30- 8.40 – zestaw ćwiczeń porannych ( 10 minut ) D

8.40-8.50 – czynności higieniczne ( 10 minut ) OP

8.50-9.10 – śniadanie ( 20 minut ) OP

9. 10 – 9.30 – czynności higieniczne, mycie zębów ( 20 minut ) OP

9.30- 10.00 - język angielski ( 30 minut ) D

10.00 – 10.20 – zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie (20 minut) D

10.20 – 10.55 - słuchanie bajek czytanych przez nauczyciela, zajęcia wyrównawcze i indywidualne ( 35 minut ) OP

10.55 – 11.55 – spacery pobyt w ogrodzie (1 h ) OG

11.55 – 12.10 – czynności higieniczne ( 15 minut ) OP

12.10- 12.30 – obiad ( 20 minut ) OP

12.30 – 13.00 – zabawy dowolne ( 30 minut ) ZD

 

 

ZD – zabawy dowolne ( 1 h )

D – zajęcia dydaktyczne ( 1 h )

OP – czynności higieniczne ( 2 h )

OG – pobyt na powietrzu ( 1 h )

 

 

Realizacja podstawy programowej w rozliczeniu tygodniowymczterolatki, trzylatki

 

 

  • zabawa swobodna ZD - 1h

  • zajęcia dydaktyczne D - 40 min

  • czynności higieniczne OP - 2h

  • pobyt w ogrodzie,spacer OG – 1h 20 min

 

8.00 – 8.45 – zabawy dowolne podejmowane przez dzieci ( 45 minut ) ZD

8.45 – 8.50 – zestaw ćwiczeń porannych ( 5 minut ) D

 

8.45 – 8.50 – zestaw ćwiczeń porannych ( 5 minut ) D

8.50 – 9.00 – czynności higieniczne ( 10 minut ) OP

9.00 – 9.20 – śniadanie ( 20 minut ) OP

9.20 – 9.40 – czynności higieniczne, mycie zębów ( 20 minut ) OP

9.40 – 10.05 – zajęcia dydaktyczne w sali lub w ogrodzie,

zabawa ruchowa ( 25 minut) D

10.05 – 11.25 – spacer, pobyt w ogrodzie ( 1h 20 min ) OG

11.25 – 11.40 – czynności higieniczne ( 15 minut ) OP

11.40 – 11.55 – zabawy dowolne dzieci ( 15 minut ) ZD

11.55 – 12.00 – zabawa ruchowa ( 5 minut ) D

12.00 – 12.25 – obiad ( 25 minut ) OP

12.25 – 12.55 – czynności higieniczne, słuchanie bajek

czytanych przez nauczyciela ( 30 minut ) OP

12.55 – 13.00 – zabawa ruchowa ( 5 minut ) D

 

 

                          III

                               13:00 – 14:00     – grupa I, II – leżakowanie

13:00 – 14:00  – grupa III, IV, V, VI działanie edukacyjne, twórcze, ruchowe w sali lub w ogrodzie przedszkolnym wspierające podstawę programową, zajęcia w poszczególnych grupach prowadzone przez nauczycieli wg programu własnego

13.30 - 14.00 - RELIGIA (wtorek, czwartek)

14: 00- 14:15     – grupa I, II, przygotowanie do podwieczorku

                          – grupa III, IV, V,VI – zabiegi higieniczne, zabawa orientacyjno - porządkowa

                               14:15 – 14:30    – podwieczorek

14:30 –16:30    ćwiczenia indywidualne z dziećmi wg ich potrzeb, praca z dzieckiem o szczególnych zainteresowaniach i zdolnościach, kontakty z rodzicami, zabawy swobodne dzieci, rozchodzenie się dzieci.