Przedszkole Miejskie Nr 27 im. Majki Jeżowskiej
Zadania dydaktyczno-wychowawcze
PAŹDZIERNIK
I. W ZDROWYM CIELE ZDROWY DUCH
- zachęcanie do spożywania surowych i przetworzonych owoców i warzyw
- kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych;
- rozpoznawanie i podawanie nazw części garderoby; uświadamianie konieczności ubierania się odpowiednio do pogody; rozumienie pojęcia zdrowie; kształtowanie postaw prozdrowotnych;
- poznanie funkcji instytucji niosących pomoc: lekarza, pielęgniarki
- utrwalanie znajomości litery „o”
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej; właściwe reagowanie na sygnały i polecenia
- rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności zbiorów; posługiwanie się pojęciami: najwyższy, najniższy; najwięcej, najmniej; układanie i kontynuowanie rytmów dwu, trzyelementowych;
- rozwijanie sprawności fizycznej; zachęcanie do aktywności ruchowej;
II . JESIENIĄ W PARKU
- dostrzeganie walorów estetycznych krajobrazu jesiennego
- rozwijanie słownika dzieci o pojęcia związane z deszczem;
- obchodzenie Dnia Nauczyciela
- rozpoznawanie i nazywanie liter a, A na podstawie wyrazów: aparat, Ala;
- rozwijanie kompetencji matematycznych w zakresie klasyfikowania i przeliczania przedmiotów;
III. JESIENIĄ W LESIE
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i podawania nazw wybranych drzew;
- poznawanie zwierząt mieszkających w lesie; poznanie jesiennych zwyczajów zwierząt;
- wdrażanie do samodzielności podczas ubierania i rozbierania
- rozpoznawanie i nazywanie liter l, L na podstawie wyrazów: las, Leon;
- kształtowanie ekspresji plastycznej; wrażliwości i pamięci muzycznej; wzbogacanie doświadczeń sensorycznych
IV. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY
- wdrażanie do pomagania innym w codziennych obowiązkach w domu i przedszkolu
- rozwijanie umiejętności współpracy podczas wymyślania i konstruowania zabawek
- rozpoznawanie i nazywanie litery m, M na podstawie wyrazów: mama, Marta;
- poznanie cyfry 1 i sposobu jej zapisywania; rozwijanie umiejętności matematycznych
- odszukiwanie i tworzenie zbiorów jednoelementowych;
V. NA STAREJ FOTOGRAFII
- rozwijanie czynnego słownika dzieci o zwroty dotyczące stopni pokrewieństwa;
- poszerzanie wiedzy na temat pracy fotografa; rozwijanie zainteresowania techniką;
- rozpoznawanie i nazywanie liter e, E na podstawie wyrazów: ekran, Ela
- rozwijanie myślenia logicznego podczas porządkowania zdarzeń czasowych;
- określanie różnic i podobieństw, przeliczanie;
- rozwijanie samodzielności podczas czynności samoobsługowych
WRZESIEŃ
I. „W PRZEDSZKOLU”
-
integracja grupy; rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie logicznego myślenia; utrwalenie imion koleżanek i kolegów;
-
rozwijanie ekspresji i wrażliwości muzycznej; poznanie topografii przedszkola; rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie sprawności grafomotorycznej; aktywne uczestniczenie w zabawach z grupą
-
rozwijanie umiejętności myślenia logicznego podczas porządkowania zdarzeń; kształtowanie umiejętności określania nastroju na podstawie mimiki i mowy ciała; przestrzeganie zasad bez piecznej zabawy na świeżym powietrzu
-
przestrzeganie zasad dotyczących bezpiecznego i kulturalnego zachowania się w grupie; rozwijanie percepcji wzrokowej; podejmowanie prób przezwyciężania nieśmiałości; wdrażanie do zgodnej współpracy podczas wspólnych zabaw
-
kształtowanie umiejętności wokalnych i poczucia rytmu; tworzenie warunków do poszerzania doświadczeń językowych; rozwijanie sprawności fizycznej;
II. „MOJA MIEJSCOWOŚĆ”
-
wzbogacanie słownika czynnego dzieci; przygotowanie do posługiwania się swoim adresem; rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej; posługiwanie się pojęciami dotyczącymi wielkości;
-
kształcenie logicznego myślenia – rozpoznawanie i nazywanie elementów krajobrazu miejskiego; rozwijanie percepcji słuchowej; rozwijanie ekspresji i inwencji twórczej; kształtowanie umiejętności pracy w zespole
-
rozwijanie koncentracji uwagi; kształtowanie percepcji słuchowej; rozwijanie percepcji wzrokowej – czytanie globalne wyrazów: miasto, wieś;
-
wzbogacanie słownika dzieci – posługiwanie się pojęciem odblaski; wdrażanie do bezpiecznego porusza się po drodze; rozwijanie umiejętności orientowania się w schemacie ciała i w przestrzeni; kształtowanie nawyku wspólnego sprzątania po skończonej zabawie
-
rozwijanie pamięci słuchowej; kształtowanie poczucia rytmu; rozwijanie sprawności fizycznej – wzmacnianie mięśni nóg;
III. „JA, TY I ŚRODOWISKO”
-
rozwijanie logicznego myślenia – dostrzeganie i określanie różnic i podobieństw w wyglądzie ludzi; rozwijanie orientacji w schemacie ciała; kształtowanie celności i zręczności podczas zabaw z piłką;
-
rozpoznawanie i podawanie nazw zmysłów; rozwijanie doznań sensorycznych; rozwijanie ciekawości poznawczej; stosowanie się do przyjętych umów i reguł podczas zabaw
-
wzbogacanie słownika dzieci – używanie w wypowiedzi określeń: najpierw, potem, później, na końcu; kształtowanie logicznego myślenia; kształcenie umiejętności dokładnego mycia rąk;
-
poznanie zawodów ważnych społecznie (policjant, lekarz, strażak); przygotowanie do posługiwania się numerami alarmowymi; kształtowanie koordynacji ruchowo-wzrokowej; wdrażanie do szybkiego reagowania i wykonywania poleceń
-
rozwijanie zainteresowania czytaniem; kształtowanie postaw proekologicznych; rozwijanie szybkości i zręczności w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych;
IV. „ DARY JESIENI”
-
rozwijanie umiejętności interpretacji utworu muzycznego za pomocą ruchu; rozwijanie słownika czynnego – rozpoznawanie i podawanie nazw owoców i warzyw; kształtowanie sprawności manualnej podczas lepienia z masy solnej; przestrzegania zasad higieny
-
posługiwanie się nazwami warzyw; rozwijanie umiejętności przeliczania i porównywania liczebności; rozwijanie umiejętności wokalnych; przestrzegania zasad higieny
-
przygotowanie do rozpoznawania i nazywania liter o, O na podstawie wyrazów: owoce, Ola; kształtowanie poczucia rytmu; przestrzegania zasad higieny
-
rozpoznawanie i podawanie nazw różnych owoców i warzyw; kształcenie logicznego myślenia;
-
rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego; rozpoznawanie i nazywanie liter o, O; rozwijanie szybkości i zręczności w zabawach i ćwiczeniach gimnastycznych; przestrzeganie zasad higieny