Przedszkole Miejskie Nr 27 im. Majki Jeżowskiej

Zadania dydaktyczno - wychowawcze

 MARZEC

NA WIOSENNEJ ŁĄCE”

KTO NAM POMOŻE”

ODKRYWAMY ŚWIAT MUZYKI”

DZIECIAKI W RUCHU”

LUTY

W KOSMOSIE

PREHISTORYCZNY ŚWIAT

W KINIE I TEATRZE

PRZEBUDZENIE PO ZIMIE

 

GRUDZIEŃ 

Wiadomość z daleka

Zima tuż-tuż…

Przygotowania do świąt

Hej, kolęda, kolęda

Nadchodzi nowy rok

 LISTOPAD

I. W ŚWIECIE WYOBRAŹNI

II. MAŁA I DUŻA OJCZYZNA

III. PRZYGOTOWANIA DO ZIMY

IV NASZE CIAŁO

 

PAŹDZIERNIK

Jesień w sadzie

Jesień w ogrodzie

Jesienny krajobraz

Deszczowa pogoda

 

WRZESIEŃ

1. POZNAJMY SIĘ!-

Poznanie imion dzieci w grupie, integracja grupy, nawiązywanie relacji rówieśniczych, wdrażanie do przestrzegania reguł i zasad obowiązujących w przedszkolu, ćwiczenie umiejętności uprzejmego zwracania się do innych, rozróżnianie stanów emocjonalnych. Poznanie miejsc w sali , zapoznanie ze znaczkami, dyżurami, wizytówkami. Doskonalenie umiejętności słuchania ze zrozumieniem. Doskonalenie umiejętności nazywania części ciała, umiejętności liczenia, manipulowania przedmiotami. Utrwalanie pojęć dotyczących wielkości: mały, mniejszy, najmniejszy. Rozwijanie sprawności małej motoryki, słuchu muzycznego, ćwiczenie umiejętności wyrażania ruchem treści piosenki. Rozwijanie samodzielności dzieci, doskonalenie umiejętności współpracy.

2. W NASZYM PRZEDSZKOLU-

Poznanie nazw zawodów osób pracujących w przedszkolu, przypomnienie nazw pomieszczeń przedszkolnych. Budzenie szacunku do osób pracujących w przedszkolu. Poszerzenie wiedzy o zabawkach i sprzętach używanych w przedszkolu i na placu zabaw. Realizowanie zasad utrzymania higieny. Poszerzanie słownika czynnego, dokonywanie analizy i syntezy sylabowej, określanie głoski w nagłosie. Rozwijanie zainteresowań badawczych, doskonalenie sprawności manualnej, ruchowej. Poszerzenie wiedzy o samodzielnie tworzonych zabawkach. Podawanie nazw kolorów. Budowanie poczucia własnej wartości, rozwijanie kreatywności. Zabawy z muzyką klasyczną.

3. JESTEŚMY PODOBNI, JESTEŚMY RÓŻNI-

Poznanie sposobów kulturalnego powitania, podziękowania i poproszenia o pomoc. Poszerzanie wiedzy na temat dzieci w grupie, wypowiadania się na temat cech wspólnych i różniących dzieci. Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Utrwalenie znajomości wybranych figur geometrycznych, rozwijanie umiejętności przeliczania. Rozwijanie poczucia rytmu, koordynacji ruchowo- słuchowej.Zabawy językowo-sensoryczne z ryżem.

4. BEZPIECZNI NA DRODZE-

Poszerzenie wiedzy na temat bezpieczeństwa na drodze oraz sposobu bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię. Poznanie niektórych znaków ostrzegawczych, informacyjnych, nakazu i zakazu. Rozumienie pojęć: sygnalizator świetlny, znaczki odblaskowe. Rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, doskonalenie umiejętności uważnego słuchania; rozwiązywanie zagadek. Wdrażanie do zgodnego działania z innymi w zabawie, dbałości o inne osoby w grupie, wzbudzanie szacunku do pracy innych osób, rozwijanie empatii. Poznanie różnych dźwięków otoczenia. Rozwijanie umiejętności klasyfikacji, kształtowanie umiejętności odwzorowywania, rozpoznawanie prawej i lewej strony ciała. Nabieranie wiary we własne umiejętności muzyczne. Kształcenie umiejętności poznawania różnych materiałów za pomocą wielu zmysłów. Zachęcanie do poznawania nowych faktur.